Passion for details

"Zâmbetul este o urare de bun venit universala"

- Max Eastman –

Conversatia medic-pacient este o arta fara egal, cu reguli si semnificatii proprii!

➡ Actiunile vorbesc mai bine decat cuvintele! (limbajul corpului, orientarea si pozitia corpului, expresia fetei, miscarea ochilor, privirea, gesturile, tonul)

➡ Este important sa comunicam emotional cu pacientii, nu doar informational!

➡ Aveti dreptul de a pune intrebări oricarei persoane care participa la ingrijirea dumneavoastra medicala!

➡ A-i asculta pe pacienti este la fel de important ca si a vorbi cu ei!

➡ Medicul trebuie sa joace rolul de interlocutor activ!

Sunt studii care au demonstrat ca unele din reclamatii nu au legatura cu competenta clinica, ci sunt legate de problemele de comunicare, astfel un numar mare de pacienti nu inteleg sau nu-si amintesc ce le spun medicii despre diagnostic si tratament.

Exista 3 componente recunoscute ale comunicarii perfecte:

1.nivelul logic (al cuvintelor) =7% 2.nivelul para-verbal (al tonului) =38% 3.nivelul non-verbal (limbajul corpului, orientarea și poziția corpului, expresia feței, mișcarea ochilor, gesturile) =55%

Comunicarea apta sa creeze o legatură de incredere intre medic si pacient ar trebui sa se bazeze pe respect, empatie si pricepere. De cele mai multe ori, in cazul pacienților conteaza intimitatea creata, profunzimea relatiei cu medicul pentru stabilirea încrederii și apoi acceptarea pe deplin a sfaturilor acestuia. Iar empatia reprezinta fundatia compasiunii. Cand ii daruim pacientului timp, compasiune, înțelegere transmitem mesajul: ”Simt că ai nevoie de ajutor si sunt gata sa ti-l ofer. Esti important pentru mine. Vreau sa inteleg ce simti si sa te ajut cat pot.”

👌 Un act terapeutic executat corect trebuie insotit de o comunicare eficienta, iar a comunica cu pacientii este un proces complex care necesita: VOCATIE, atentie, timp, efort, implicare, empatie, pregatire, pasiune, respect si onestitate.

phone
whatsapp